Roderick Cremers“De beste content die we dit jaar hebben gemaakt”
Opdracht
Rens, de partner van onze collega Cristine, werd halverwege maart overvallen met het nieuws dat hij is gediagnostiseerd met meest progressieve vorm van MS. Al snel bleek dat er in Nederland enkel remmende medicatie bestaat, met slechts 27% kans van slagen en geen uitzicht op verbetering. Uit het veld geslagen? Ja. Maar bij de pakken neerzitten, zeker niet! Na intensieve research bleek er wél iets mogelijk te zijn; namelijk een stamceltransplantatie in Mexico. Kosten? Alles bij elkaar richting de €90.000. Hier is dus een steengoede crowdfundingsactie voor nodig om dit bedrag zsm bij elkaar te krijgen om deze behandeling te kunnen ondergaan. Er is tenslotte geen tijd te verliezen.
Het doel
Een crowdfundingsactie opzetten. Met pakkende content, gedistribueerd via de juiste kanalen, zoveel mogelijk mensen bereiken om geld op te halen voor de behandeling van Rens.
Een professionele identiteit schept vertrouwen
Content voor een close friend opmaken lijkt in eerste instantie andere koek dan wat we ‘normaal’ gesproken creëren. Maar de aanpak verschilt niet t.o.v. een grote campagne.
- We ontwikkelen een pakkend, duidelijk & authentiek verhaal
- Een eenduidige stijl + look & feel wordt om te communiceren
- Vooraf nadenken over de distributie van de communicatie om daadwerkelijk effect te creëren.
En dan: pragmatisch met een klein project team in een week van concept tot productie & post-productie over gaan.
Rens Kooyman“Dank is niet in woorden uit te drukken, ongelooflijk wat een team als Fresh Bridge in zo’n korte tijd voor elkaar heeft gekregen en mijn behandeling mogelijk heeft gemaakt. In 1 woord: hartverwarmend.”
Resultaten
Als een olievlek werd de video verspreid
De ‘main’ video met het complete verhaal van Rens werd overal opgepikt…
- Van RTL boulevard
- Tot aan het kanaal van house of pockies (trui)
- En viral op linkedin
- Met uiteindelijk het beste resultaat: in 4 dagen meer dan 95K opgehaald.
Waar dit succes vandaan komt?
Met kippenvel werd naar de video gekeken. Kort, krachtig en duidelijk werd de essentie van het verhaal van Rens naar voren gebracht. In combinatie met home-video content om de authenticiteit nog meer naar voren te laten komen. In combinatie met de professionele uitstraling van de content, werd vertrouwen gegeven en werd er massaal gedoneerd door bekend en onbekend Nederland
-
Selectie overige beelden
Meer weten?
Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Stuur een appje.
Of schrijf je in voor de nieuwsbrief!