Amsterdammers helpen om
makkelijkteverduurzamen
Duurzame wegwijzer
Opdracht
De Gemeente Amsterdam wil met een creatieve en effectieve campagne Amsterdammers helpen om makkelijk te verduurzamen.
Met de campagne werden Amsterdammers naar de Duurzame Wegwijzer tool gestuurd waar ze persoonlijk advies krijgen om te verduurzamen.
Doel
Het doel van de campagne was om naamsbekendheid en traffic te genereren voor de Duurzame Wegwijzer tool onder alle Amsterdammers en uitgesplitst over verschillende doelgroepen.
Concept
Binnen de campagne is er uitgegaan van de emotionele insight: Veel Amsterdammers willen wel verduurzamen, maar weten vaak niet waar ze moeten beginnen. Er is te veel informatie beschikbaar. Hieruit werd de main message van de campagne geformuleerd: Hé Amsterdammer, wij helpen je in 1 minuut op weg om slimmer te verduurzamen.
In de campagne lag de nadruk sterk op ‘samen’, ‘echte mensen & echt Amsterdam’ én ‘inspirerend en scherp’.
Omdat de Duurzame Wegwijzer tool gepersonaliseerd wordt op diverse doelgroepen en hun wensen, is er in de campagne gekozen om 4 main doelgroepen uit te lichten en daarmee elke stuk content relevant te maken. Door voor elke doelgroep een eigen content flow op te zetten is de doelgroep vanaf begin- tot eindpunt persoonlijk meegenomen in ons verhaal.
Media
Voor de mediastrategie zijn 3 fasen (touch – tell – sell) ingezet, om de doelgroep gericht en effectief (via retargeting) in het verhaal mee te nemen naar actie.
Binnen de campagne is er in elke fase gericht gestuurd op best practices. Er is geoptimaliseerd op basis van doelgroepen, plaatsingen, landingspagina’s en creatives. De campagne liep op Instagram Stories, Instagram Feed en Facebook Feed.
Resultaten
Alle targets zijn behaald ondanks extra media spend drukte rondom Black Friday en Kerst.
Gemeente AmsterdamDe content voelt enorm
authentieken daarmeesterk.Iedereen is enthousiast. Onze
complimenten.
Contact voor meer info?
Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.