Een
nieuwproductlancerenen positioneren in Nederland en Duitsland_
Mitsuba introductie video voor online, social en instore
Opdracht
Lanceer & positioneer het nieuwe merk Mitsuba. Creëer merkbekendheid in zowel Nederland als Duitsland en stimuleer interesse in de producten van Mitsuba richting maximale retail rotatie.
Doel
- Zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het merk
- Dataverzameling van een nog onbekende doelgroep voor toekomstige branding campaigns
- Rotatie in retail
Concept
In deze introductiefase van het merk focusten we ons op een simpele boodschap, namelijk: Dit, is, Mitsuba.
De waarneembare merk- en product elementen stonden centraal, zoals verpakking, het product én de ingrediënten. Met een eenduidige communicatiestijl en voldoende herhalingsfrequentie van de boodschap bouwden we aan merkherkenning richting in store conversies.
Met een minimaal budget is opvallende, creatieve communicatie, passend bij de doelgroep geproduceerd. Alles vanuit de Byron Sharp merkgroeistrategie uitgangspunten.
Media
Met nog beperkte retail distributiepunten izijn we gericht geografische gaan targeten in offline- en online communicatie. Er is vooral ingezet op media in- en rondom winkels. Op die manier hebben we met een klein (geen gevestigd A-merk) budget bewezen brand impact gemaakt en de koopintentie van de consument flink laten stijgen.
Een effectieve productie maakte het mogelijk om content eerst online te A/B/C/D- testen om vervolgens de best presterende content door te vertalen in offline communicatie.
Danielle Kranenburg, Brand Manager MitsubaWow guys, te
gek!!!
Deliverables
Ingezette kanalen
- Social (FB + IG)
- Influencer marketing
- PR (owned & paid)
- DOOH
- OOH
- Retail mailings
- Website
Social
-
Campagne beelden
-
-
-
Contact voor meer info?
Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.