fbpx
scroll

Tulip Experience Amsterdam

Social Media Debuut

Opdracht

Voor the Tulip Experience Amsterdam, ook wel ’the best hidden gem of the Netherlands 2023’, hebben wij een social e-commerce campagne opgezet. The Tulip Experience Amsterdam is een ware belevenis in de bollenstreek. Het is een familiebedrijf diehier al meer dan 70 jaar tulpenbollen kweekt. Het bedrijf bestaat uit de Experience en is een mix van een museum, showtuin en plukkerij. Daarnaast heb je ook de Tulip Experience Shop, waarin de meer dan 400 verschillende en unieke tulpenbollen te koop zijn. Het seizoen van bollenoogsten was aangebroken, dus tijd dus om naast de Experience ook de shop onder de aandacht te brengen!

De opdracht was om de verkopen van de Tulip Experience Shop te stimuleren door middel van een social media campagne. Voor de Tulip Experience was dit een primeur en test te gelijk,want social media was nog niet eerder ingezet als verkoopkanaal. Dit betekende dus dat een nieuw advertentie account werd opgezet en dat deze werd gekoppeld met de webshop. De campagne werd zowel in Nederland als Duitsland ingezet.

Concept

Middels een Touch, Tell & Sell strategie namen we de gebruikers meenemen door het verhaal van de Tulip Experience Shop en ze overhalen om over te gaan tot aankoop. Daarnaast zou deze gelaagde strategie het algoritme leren om de juiste personen te vinden binnen de brede targeting. 

Binnen de Touch-laag was het doel om het merendeel van de personen voor het eerst kennis te laten maken met The Tulip Experience Shop, de achtergrond en producten. De geïnteresseerden personen werden vervolgens geretarget met informatieve en interactieve posts, die zich richtten op de verschillende USP’s als 400+ verschillende unieke tulpen én al 70 jaar expertise binnen de familie. Doordat veel mensen reageerden op de posts had dit een sneeuwbaleffect, waardoor het unieke bereik werd gestimuleerd. Hiermee werd kwalitatief verkeer naar de shop gegenereerd. De Sell-laag bestond uit een korte, krachtige boodschap om prospects opnieuw naar de website te sturen en ze met een nieuwe propositie over te halen om een aankoop te doen.

Concept

Binnen Nederland en Duitsland werden bijna 800.000 unieke personen bereikt waarvan 23.000 personen hebben doorgeklikt naar de website. Met meer dan 5.000 personen die vervolgens een product hebben toegevoegd aan hun winkelwagen, werd aangetoond dat de juiste personen bereikt werden en meegenomen werden in het verhaal rondom The Tulip Experience. Vanuit de Business Manager werden in een periode van 2 maanden meer dan 100 transacties gemeten. De gehele impact van de social campagne werd pas echt goed duidelijk na het zien van de totale transacties in deze periode. Deze aantallen werden minimaal per week verdriedubbeld, zonder dat er op andere platformen promotie werd gemaakt voor de shop. 

Meer weten?

Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Stuur een appje.
Of schrijf je in voor de nieuwsbrief!





😀
👍
🙄
🤠