fbpx
scroll

Sanquin Bloedbank

Sanquin TikTok

In een relatief korte tijd en op een budget vriendelijke manier hebben we Sanquin een goede kickstart gegeven en het donorschap op een succesvolle manier onder de aandacht weten te brengen bij een jongere doelgroep

Opdracht

 

Om Sanquin en het donorschap op organische wijze (geen advertenties) onder de aandacht te brengen bij een jonge(re) doelgroep en hen ook te enthousiasmeren om donor te worden via TikTok.

Doelstelling

 

 

  • Op een organische manier meer awareness voor Sanquin genereren.

  • Het werven van nieuwe bloed- en plasmadonoren bij een jonge(re) doelgroep.

Concept

 

Het idee was om het kanaal op te starten door voornamelijk grappige en luchtige video’s te plaatsen, die inhaakten op verschillende trends én tegelijkertijd altijd de link legde met het donorschap. Op deze manier zou Sanquin sneller gevonden worden door mensen en konden we in korte tijd meer volgers en views genereren. Inmiddels plaatsen we een afwisseling van entertainende, wat meer informatie video’s én video’s die een kijkje achter de schermen geeft, geheel in een TikTok jasje uiteraard.

 

Voor een nieuw account op TikTok hebben we mooie resultaten behaald qua views, likes, en nieuwe volgers.

Els van der Weijden – Communicatie-adviseur @Sanquin

Resultaten na 3 maanden

Door het persoonlijke karakter hebben we een laagdrempelige sfeer gecreëerd waarin de doelgroep zich vrij voelt om vragen te stellen rondom het donorschap. Maar bovenal heeft het succes van het kanaal ervoor gezorgd dat de eerste mensen zich via TikTok hebben aangemeld als nieuwe donor. 

Deze resultaten hebben we bereikt door zo efficiënt mogelijk te werk te gaan. In 1 middag tijd weten we steeds genoeg content te ontwikkelen voor een hele maand, waarbij we 2-3 TikToks per week plaatsen.

600.000
Views
12.000
Likes, shares & comments
800
Nieuwe volgers
  • Campagne beelden

Contact voor meer info?

Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.





😀
👍
🙄
🤠