Een
belangeloze campagnetijdens de eerste corona golfom mensen die
hulpnodig hebben tekoppelenaan mensen die hulp willen
geven
TVC 1: Oranje
Het Nederlands Elftal voor NLvoorelkaar.
De eerste fase start met een TVC met het Nederlands Elftal ondersteund met (D)OOH, print, online, social en influencers.
Totaal 70 assets
TVC 2: Meer sporters
In de 2de fase bouwen de campagne verder met Rico Verhoeven, Jackie Groenen en Dylan Groenewegen.
Met een 2de TVC ondersteund met (D)OOH, print, online, social en influencers.
Totaal 80 assets.
Opdracht
Maak NLvoorelkaar het platform waar mensen elkaar kunnen helpen.
Veel mensen hadden tijdens de eerste corona golf hulp nodig of wilden hulp geven. Er was alleen geen goede manier om deze mensen aan elkaar te koppelen.
Concept
Tijdens de ‘intelligente lockdown’ hadden veel mensen hulp nodig en wilden veel mensen ook hulp geven, maar het was onduidelijk waar ze moesten zijn.
NLvoorelkaar miste alleen de naamsbekendheid om deze mensen samen te brengen. Tegelijk zaten onze sporthelden thuis en wilden zij ook helpen. Onze sporthelden zijn Nederland gaan aanmoedigen, in plaats van Nederland hen om zo Nederland aan te zetten tot actie.
De campagne startte met het Nederlands Elftal en werd opgevolgd door een tweede campagne met Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen als ambassadeurs die allen 1 van de initiatieven binnen NLvoorelkaar hadden geadopteerd.

Belangeloos met 20 partijen
20 partijen zijn geheel belangeloos bij elkaar gekomen om NLvoorelkaar te helpen. Van creatieve bureaus tot media partijen die gratis en belangeloos hun uren, media, apparatuur, sportrechten, etc hebben ingezet. Iedereen heeft zich belangeloos ingezet om anderen te helpen.

Doelen
De core focus lag op het werven van vrijwilligers die anderen tijdens de crisis wilden helpen. Secundair was website visits.
De key KPI’s voor NLvoorelkaar waren:
- Werven van 10.000 vrijwilligers
- 500.000 website visits

Resultaten
“Dankzij het belangeloos samenkomen van zoveel mensen is de campagne was een overweldigend succes geworden”
Jeroen de Punder – NLvoorelkaar
San Accent 2020
Deliverables
Meer dan 150 assets gemaakt voor TVC, (D)OOH, print, online, social en influencers.
Campagne 1: >70 assets
Campagne 2: >80 assets
Behind the scenes
Bekend en onbekend


Awards


Jury SAN Accent 2020
NLvoorelkaar: Super Gefeliciteerd met jullie SAN accent! Echt het
toppuntvansamenwerkingen dat in z’n moeilijke periode. Gefeliciteerd!
Social Content – reden
-
Selectie overige Campagne Content
-
-
-
-
-
-
Contact voor meer info?
Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.











