fbpx
scroll

NLvoorelkaar

NLvoorelkaar Corona Campagne

Een belangeloze campagne tijdens de eerste corona golf

om mensen die hulp nodig hebben te koppelen

aan mensen die hulp willen geven

TVC 1: Oranje

 

Het Nederlands Elftal voor NLvoorelkaar.

De eerste fase start met een TVC met het Nederlands Elftal ondersteund met (D)OOH, print, online, social en influencers.

Totaal 70 assets

TVC 2: Meer sporters

 

In de 2de fase bouwen de campagne verder met Rico Verhoeven, Jackie Groenen en Dylan Groenewegen.

Met een 2de TVC ondersteund met (D)OOH, print, online, social en influencers.

Totaal 80 assets.

Opdracht

 

Maak NLvoorelkaar het platform waar mensen elkaar kunnen helpen.

Veel mensen hadden tijdens de eerste corona golf hulp nodig of wilden hulp geven. Er was alleen geen goede manier om deze mensen aan elkaar te koppelen.

Concept

 

Tijdens de ‘intelligente lockdown’ hadden veel mensen hulp nodig en wilden veel mensen ook hulp geven, maar het was onduidelijk waar ze moesten zijn. 

NLvoorelkaar miste alleen de naamsbekendheid om deze mensen samen te brengen. Tegelijk zaten onze sporthelden thuis en wilden zij ook helpen. Onze sporthelden zijn Nederland gaan aanmoedigen, in plaats van Nederland hen om zo Nederland aan te zetten tot actie. 

De campagne startte met het Nederlands Elftal en werd opgevolgd door een tweede campagne met Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen als ambassadeurs die allen 1 van de initiatieven binnen NLvoorelkaar hadden geadopteerd.

 

Concept

Belangeloos met 20 partijen

 

20 partijen zijn geheel belangeloos bij elkaar gekomen om NLvoorelkaar te helpen. Van creatieve bureaus tot media partijen die gratis en belangeloos hun uren, media, apparatuur, sportrechten, etc hebben ingezet. Iedereen heeft zich belangeloos ingezet om anderen te helpen.

Belangeloos met 20 partijen

Doelen

 

De core focus lag op het werven van vrijwilligers die anderen tijdens de crisis wilden helpen. Secundair was website visits.

De key KPI’s voor NLvoorelkaar waren:

  • Werven van 10.000 vrijwilligers
  • 500.000 website visits
Doelen

Resultaten

 

“Dankzij het belangeloos samenkomen van zoveel mensen is de campagne was een overweldigend succes geworden”

Jeroen de Punder – NLvoorelkaar

28.000
Coronahulp Matches
98.000
Uur vrijwilligerswerk
1.96mln €
Maatschappelijke waarde
1.3mln
Website bezoeken
900.000
Gratis media waarde
20
Partijen werkten belangeloos mee

San Accent 2020

Voor deze campagne hebben we een SAN Accent 2020 gewonnen in de categorie: Actualiteiten

Deliverables

 

Meer dan 150 assets gemaakt voor TVC, (D)OOH, print, online, social en influencers.

Campagne 1: >70 assets

Campagne 2: >80 assets

Deliverables

Behind the scenes

‘Behind The Scenes’ bij Campagne 2
🎥

Bekend en onbekend

Bekend en onbekend Bekend en onbekend

Awards

San Accent award 2020
MWG AMMA AWARD – Brons – Beste smart impact 2021

 

NLvoorelkaar: Super Gefeliciteerd met jullie SAN accent! Echt het toppunt van samenwerking en dat in z’n moeilijke periode. Gefeliciteerd!

Jury SAN Accent 2020

Social Content – reden

  • Selectie overige Campagne Content

Contact voor meer info?

Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.





😀
👍
🙄
🤠