Dienstverlening 2019
2 x bekroning 2018
2 x Award 2018
scroll

Beerwulf

Brewery of the month

Eén video per maand die aan het merk bouwt was het initiële doel; het uiteindelijke ‘Brewery of the Month’ werd veel meer dan dat

Opdracht

De initiële vraag was om een mini-documentaire te draaien waarbij iedere maand één video live zou worden gezet. Hierin zou één brouwerij centraal staan.

Al snel bleek dat er gemakkelijk en kosteneffectief iedere maand 1 hele content-serie live kon worden gezet, die over de maanden heen tezamen weer een eigen grotere serie vormden. Zo zou de content beter bij de doelgroep en gekozen kanalen passen omdat het maat gemaakt werd: juiste doelgroep, juiste moment, juiste kanaal. Dit kan alleen met meerdere stuks content en niet met één.

Doelstelling

  • Een goed doordacht content-, media- en distributieplan
  • Binnen 6 maanden 80% van de geformuleerde kerndoelgroep (in 5 landen) bereikt te hebben.
  • Deze doelstelling werd al binnen 3 maanden ruimschoots gehaald.
  • Het merk laden
  • De dialoog aangaan met een nieuwe doelgroep en (door de voorgaande twee doelen continu te behalen)
  • Conversies te genereren.
Doelstelling

Concept

Eén video per maand die aan het merk bouwt was het initiële doel. Met een goed doordachte productiestrategie konden we uiteindelijk een maand vol aan content creëren en daarmee de kanalen van Beerwulf echt in het teken zetten van de brouwerij. Van website tot social media kanalen, in 5 verschillende landen. Zo kon er aan de lange termijnrelatie met de consument gebouwd worden. 

Concept

This is great! Looks brilliant, really like what you guys have created

John Hodges – Beerwulf

Resultaten

Met een goed doordacht content-, media- en distributieplan was het de ambitie om binnen 6 maanden 80% van de geformuleerde kerndoelgroep (in 5 landen) bereikt te hebben.

24mln
Uniek bereik in EU
98%
Kerndoelgroep bereikt
11mln
Interacties
0.01
Cost per view
67%
Van landingen > Conversie
37.500
Aankopen

Beerwulf

Elke maand een nieuwe brouwer
🍺

Media

Met een goed doordacht content-, media- en distributieplan was het de ambitie om binnen 6 maanden 80% van de geformuleerde kerndoelgroep (in 5 landen) bereikt te hebben.

Media Media

Achievements unlocked

With our super powers we have reached this

1 x
San ACCENT Dienstverlening 2019
1x
GPCM Award – Content campagne – Zilver 2018
1
1x GPCM Award – B2C – Brons 2018
1
1x GPCM Bekroning – Inzet Social media 2018
1 x
1x GPCM Bekroning – Distributie strategie 2018
12
Blije brouwers

Contact voor meer info?

Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.





😀
👍
🙄
🤠