Eén video per maand die aan het merk bouwt was het initiële doel; het uiteindelijke ‘
Brewery of the Month’ werd veel meer dan dat
Opdracht
De initiële vraag was om een mini-documentaire te draaien waarbij iedere maand één video live zou worden gezet. Hierin zou één brouwerij centraal staan.
Al snel bleek dat er gemakkelijk en kosteneffectief iedere maand 1 hele content-serie live kon worden gezet, die over de maanden heen tezamen weer een eigen grotere serie vormden. Zo zou de content beter bij de doelgroep en gekozen kanalen passen omdat het maat gemaakt werd: juiste doelgroep, juiste moment, juiste kanaal. Dit kan alleen met meerdere stuks content en niet met één.
Doelstelling
- Een goed doordacht content-, media- en distributieplan
- Binnen 6 maanden 80% van de geformuleerde kerndoelgroep (in 5 landen) bereikt te hebben.
- Deze doelstelling werd al binnen 3 maanden ruimschoots gehaald.
- Het merk laden
- De dialoog aangaan met een nieuwe doelgroep en (door de voorgaande twee doelen continu te behalen)
- Conversies te genereren.
Concept
Eén video per maand die aan het merk bouwt was het initiële doel. Met een goed doordachte productiestrategie konden we uiteindelijk een maand vol aan content creëren en daarmee de kanalen van Beerwulf echt in het teken zetten van de brouwerij. Van website tot social media kanalen, in 5 verschillende landen. Zo kon er aan de lange termijnrelatie met de consument gebouwd worden.
John Hodges – BeerwulfThis is great!
Looks brilliant, reallylikewhat you guys havecreated
Resultaten
Met een goed doordacht content-, media- en distributieplan was het de ambitie om binnen 6 maanden 80% van de geformuleerde kerndoelgroep (in 5 landen) bereikt te hebben.
Beerwulf
Media
Met een goed doordacht content-, media- en distributieplan was het de ambitie om binnen 6 maanden 80% van de geformuleerde kerndoelgroep (in 5 landen) bereikt te hebben.
Achievements unlocked
With our super powers we have reached this
Contact voor meer info?
Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.