fbpx
scroll

RegioBank

Jongwijs

De content is prachtig geworden! Erg blij met de creativiteit in jullie voorstellen, echt eigentijds

Opdracht

Bedenk een awareness concept voor de Kinderrekening JongWijs Campagne 2020, gericht op het helpen van ouders bij het financiële stukje van de opvoeding.

Centraal staan de kids die naar de middelbare school gaan (en vanaf dit moment vaak een eigen pinpas nodig hebben) en de hulp die de RegioBank Zelfstandig Adviseurs kunnen bieden, met onder andere een handige checklist met alles wat je moet regelen voor de brugklas.

Opdracht

Doel

  • Zo veel mogelijk awareness rondom het belang van financiële opvoeding (bij de overstap naar de brugklas) genereren
  • Genoeg volume realiseren om remarketing laag te vullen
  • Het genereren van zo veel mogelijk leads binnen de doelgroep

Concept

Voor deze campagne ontwikkelden wij de overkoepelende campagne storyline met daarbij een online video, campagne content voor Facebook en Instagram én het design van het campagnebeeld voor o.a. de offline middelen. Daarbij bouwden we door op het succes van de mediastrategie van 2019 met communicatie in 3 fases (Touch – Tell – Sell) en de content learnings die we in de voorgaande jaren voor JongWijs hebben opgedaan.

Concept

Doelgroep

Ouders van kinderen tussen de 0 en 18 jaar

Key insight

Een reeks aan online video’s en interactieve stellingen content om ouders na te laten denken over de financiële zelfstandigheid van hun kind, om ze daarna te retargeten met tips en informatie. Om de leads te generen werd een praktische checklist aangeboden, die ouders konden downloaden als zij hun gegevens zouden achterlaten in het lead formulier.

Resultaten

5x
Meer videoviews dan de benckmark
13x
Meer traffic naar website
9x
Meer leads dan het target
2.7x
Content vaker uitgeleverd

Terugblik 2019

Wist je dat we in 2019 door de introductie van een gelaagde aanpak 57% meer unieke personen konden bereiken vergeleken dan het jaar daarvoor (media inkoop op 1 doel met een vergelijkbaar budget)? Door een mix van luchtige social video content en informatieve linkposts bereikten we niet alleen meer unieke personen, maar genereerden we ook meer dan de helft goedkopere clicks en 4x zoveel engagement dan in 2018.

Terugblik 2019

Contact voor meer info?

Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.





😀
👍
🙄
🤠