Een mega effectieve campagne die Beerwulf in heel Europa op de kaart zette als hét vaderdagkado.
Opdracht
De Corona pandemie zorgde voor een flinke stijging in de verkoop van bierpakketten en thuistaps. In 1 week tijd na de briefing moest er een 2 shoots (1 studio en 1 op locatie) van de hoogste kwaliteit in veilige omstandigheden van de grond komen om circa 180 stuks content op te leveren verdeeld over 6 landen.
- Deliver the brand to new and potential customers
- To inform them that we offer the best beer gifts for Father’s Day
- To show Beerwulf.com as a convenient platform that takes the hassle out of beer buying”
Doelstelling
Voor ons was het ten eerste zaak om een shoot op locatie veilig te kunnen houden onder de op dat moment (zeer strenge regels). Dat lukte, maar alleen door heel veel zorg in de voorbereiding te steken.
“Activation, Click Throughs & Conversions: Through a variety of short, fast moving video pieces, we showcase how Beerwulf makes Father’s Day gifting 1) Quicker, 2) Easier, and 3) More rewarding.
To bring this to life, each video will have three key messages. We would like you to create a visual cue for this that is used on each video and also that can be used on our website.”

Concept
We creëerden 4 storylines die de nieuwe ‘1,2,3’-cue introduceerde:
- The perfect gift for Father’s Day in three steps
- Make this Father’s Day as easy as 1,2,3
- Choose from three great gift for Dad
- Journey of a great Father’s Day gift
Deze verhalen werden ondersteund en uitgevoerd via een gefinetunede media aanpak en de juiste content op het juiste moment via het juiste kanaal – zie afbeelding.

Resultaten
Deze vaderdag werden meer Beerwulfdozen, Subs & Kegs verkocht in de landen dan voorheen – en dat met minder media & productie budget. Niet gek!
Daarnaast hielp de snappy content en de losse tone of voice mee aan branding en enagagement – de GIF-stickers op instagram werden in korte tijd duizenden keren gebruikt.
John Hodges – BeerwulfAn amazing result and awesome looking content – combining existing material with innovative new assets – amazing (and safe!) job during a difficult time
Behind The Scenes
Contact voor meer info?
Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Of stuur een appje.











