Opdracht
Je kunt er de klok op gelijk zetten: ieder jaar is het weer tijd voor een feestje in Duitsland: de Asia Wochen. Hier hebben alle Duitse retailers hun eigen Asia Woche, waarbij Mitsuba al enkele jaren de spotlight pakt. Dit jaar was er extra aandacht voor een lekker PR event, dat zou dienen als kickstart van de campagne.
Opdracht
Aziatische snacks zijn nog vrij bijzonder (en spannend..!) in het traditionele Duitse retailerschap. Daarom zijn de Asia Wochen belangrijk voor Mitsuba: het is hét moment om de Duitse consument iets nieuws te laten proberen. De campagne moest dus zorgen voor een hogere brand awareness in de Duitse markt. Dit moest indirect tot meer sales leiden.
Campagne
Het Jaarlijkse Mitsuba PR event was voor ons het startpunt voor het uitwerken van het concept. De gedachte: als we toch een grote locatie pimpen in al het cools wat Azie te bieden heeft voor PR, laten we die setting dan ook gebruiken als shootlocatie voor content voor Asia Woche. Zo gezegd zo gedaan. Het PR event was een feest, waarbij iedereen wat Azië aan zijn leven kon toevoegen. Denk aan arcade games, een fortune cookie bad, een muur waar een hand met een Mitsuba pack uitkwam als je op de knop drukte en natuurlijk heel. veel. Mitsuba snacks. Vandaar ook het concept ‘Add Asia To Your Life’. Op basis van deze uitwerking van het event zijn daar verschillende formats omheen gebouwd om in te zetten op social. Denk aan relatable situaties, polls en funny videos met mensen hun favoriete Duitse influencers.
We maakten: 3x touch video, 4x engagement Reels/TikTok video’s en 6x sell animated visual (1 per retailer)
De klantDit is
spot-onwat we wilden. Het concept vanuit de PR gedachte en het combineren van het PR event en de content productie.
Resultaten
Naast social werden er meerdere touchpoints gecreëerd middels OTT, ATV & Display Ads. De campagne heeft in totaal bijna 6 miljoen personen bereikt met een gemiddelde frequentie van 6,5. De gelaagde funnel aanpak liet middels hogere betrokkenheid, klikken naar de website en hold rates, zien succesvol te zijn. De seamless ads die gecreëerd werden voor de Tell laag vielen goed in de smaak. Zo behaalden deze een gemiddelde kijktijd van 6 sec op Meta en kwamen enkele hook rates zelfs uit boven de 40%. Tenslotte kreeg Mitsuba er ook nog meer dan 1.300 nieuwe volgers op TikTok bij!
Meer weten?
Stuur een postduif. Kom langs op de brommer. Stuur een appje.
Of schrijf je in voor de nieuwsbrief!