De populariteit rondom TikTok heeft ons weer eens doen beseffen dat de jeugd de toekomst heeft. Om de trends van morgen te ontdekken, zullen we dus moeten naar de jongste doelgroep. Generatie Alpha. Dit playbook staat in het teken van de jongste generatie, waarvan het jongste lid nog geboren moet worden. Het playbook zoomt in op het gedrag en eerste bevindingen van deze generatie.
Warning: Na het lezen van dit playbook voel je jezelf een boomer.
Wie zijn deze screenagers?
Deze generatie is opgegroeid met digitale werelden. Ze informeren en ontspannen zich via Kidfluencers en Kidpreneurs op Youtube, TikTok, Snapchat en Instagram. Internationaal onderzoek uit 2021 toonde t.t.t. al aan dat het mediagebruik bij kinderen en jongeren wereldwijd blijft toenemen. Zo brachten afgelopen jaar kinderen tussen 4-18 jaar gemiddeld 112 minuten per dag door op TikTok. Dat is een stijging van 60% t.o.v. het jaar ervoor.
Omarm deze digitale ninja’s
De oudste van deze generatie wordt dit jaar 14 jaar. Dit is voor veel merken de main doelgroep van de toekomst. En ondanks dat de mogelijkheden qua media (gelukkig) nog redelijk beperkt zijn, betekent dit niet dat we deze doelgroep nog even moeten parkeren. Merken en marketeers zullen zich moeten voorbereiden op deze digitale ninja’s. Zij gaan de manier waarop merken zich straks presenteren en hun producten aanbieden transformeren en bepalen. Download ons playbook en ga mee in de veranderende stroom die Generatie Alpha met zich meebrengt.
Wil je meer hierover te weten komen? Download dan hieronder het playbook!