fbpx

Playbook: Black Friday

YES. IT’S THAT TIME OF THE YEAR. AGAIN.

Black Friday. Overgewaaid vanuit de VS waar het, de vrijdag na Thanksgiving, de traditionele aftrap is voor Holiday-season en doorgaat tot kerst. Wil je je in Nederland mengen tussen al het Black Friday geweld, dan hebben wij hier een aantal tips & tricks om goed op te vallen. Middels deze handvatten haal jij het maximale uit je Black Friday. Het playbook is opgedeeld in drie periodes voor, tijdens en na Black Friday. Met tips voor alle seizoens sales zoals Kerst.

Before Black Friday

Alles valt of staat natuurlijk met de keuze om wel of niet mee te doen. Steeds meer bedrijven haken namelijk af, met name vanwege het verduurzamen van producten. Hier past een actie als Black Friday niet tussen. Wat je in ieder geval niet moet doen: Meedoen om het meedoen.

Before Black Friday

Black Friday

Tijdens Black Friday of de weken ervoor gaat het om het opvallen. Zorg dat direct je acties laat zien en stel al je campagnes in het teken van Black Friday. Download het Playbook en zie hoe je met je ads kan opvallen!
Black Friday

Broke Saturday?

Black Friday stopt niet na de 24e. Na een geslaagde editie zal je CRM veel nieuwe personen bevatten. Neem deze personen mee door het verhaal van jouw merk en laat ze kennis maken met je assortiment. Aftercare en Cross-sell moeten de focus hebben binnen deze periode. Vergeet ook niet om juist aanwezig te zijn Q5 met Kerst!
Broke Saturday?