Refresh je For-You paging
Afgelopen week kondigde TikTik een nieuwe feature aan waarbij het mogelijk is om de For You-page te refreshen.
Een handige functie wanneer de video’s niet meer aansluiten bij je interesses of wanneer je te lang in een rabbit hole bent blijven hangen, waar je niet meer uitkomt. Volg dan deze stappen en refresh je algoritme.
- Ga naar de instellingen in de app
- Scroll naar beneden en open ‘content preferences’
- Klik op ‘refresh your for you feed’.
Let op! De refresh geldt alleen voor de For You-pagina. Je profiel, volgers en gevolgde accounts en inbox blijven gewoon hetzelfde. Bij ‘content references’ zie je ook direct de optie staan om specifieke keyword te filteren, wanneer je deze niet meer terug wil zien op de For jou-pagina.
Momenteel wordt deze nieuwe feature uitgerold, dus binnen enkele weken moet deze voor alle gebruikers beschikbaar zijn.
Top-3 sticker in Instagram Stories?
Instagram test momenteel een nieuwe sticker in de stories: Top 3!
De nieuwste sticker is de volgende feature waarmee Instagram de engagement wil verhogen.
Zoals de naam van de sticker al doet vermoeden, kan met de sticker een top 3 van @-handles, plaatsen of muziek gedeeld worden in de Stories. De sticker zal ongetwijfeld comments en shares opleveren door accounts die de Top 3 behaald hebben, maar mogelijk worden er ook een aantal vrienden tegen de schenen geschopt wanneer ze niet jouw top 3 gehaald hebben. Of de sticker verder uitgerold gaat worden, of dat het bij een test blijft is nog niet bekend.
Adverteer reminders nu op Meta
Middels de nieuwe advertentiemogelijkheid: Reminder Ads. Kan je gebruikers nu herinneringen sturen voor (digitale) events!
Nadat gebruikers op de button ‘herinner mij’ klikken zullen zij 3 herinneringen ontvangen rondom het event:
- 24 uur voor het event
- 15 minuten voor het event
- Zodra het event begint
De reminders kunnen vanaf 3 maanden voor het event worden ingezet. Met deze nieuwe advertentie-mogelijkheid wil instagram merken een nieuwe mogelijkheid bieden om hun live-events te boosten.
De nieuwe mogelijkheid wordt de komende periode voor alle adverteerders uitgerold.
Populariteit Reels blijft stijgen
Meta heeft al even de focus op Reels. Dit omdat ze ervoor zorgen dat steeds meer personen tijd doorbrengen in de app. Meta ziet dat steeds minder personen originele content plaatsen op Instagram en Facebook, maar wel meer tijd spenderen op de platformen. Het gebruik verschuift dus meer en meer naar ontdekken en consumeren van de content. Zo is Meta momenteel bezig om Reels replays in volledige lengte terug te laten komen in Stories (dus niet meer slechts 15 sec) en ook qua advertentie-mogelijkheden is er steeds meer mogelijk in de Reels:
- Click to messenger ads: mogelijkheid om meteen een privé gesprek te beginnen met het merk (grotere CTA button).
- Gelinkt met WhatsApp (komt overeen met plannen om dit meer business aantrekkelijk te maken) + veel meer mensen delen content nu privé ipv openbaar.
- Engagement doelstelling optie toegevoegd.
Fresh Media Updates #14 REDACTIE TEAM: Internal Expert Session ©