Alex Vijfvinkel
Media Specialist
De oudere doelgroep en social media
Hoe bereik je de snelst groeiende doelgroep van Nederland met social advertising? Nederland is een Social Medialand. Zo spenderen personen boven de 65 jaar gemiddeld 107 minuten per dag aan social media, verdeeld over bijna 3 platformen. Reden voor ons om dieper in deze doelgroep te duiken en te kijken hoe ze zich gedragen op de verschillende platformen. De kanalen die het meest gebruikt worden zijn WhatsApp en Facebook. Vooral omdat via deze kanalen het contact kan worden onderhouden met oud-collega’s, verre Familie en de kleinkinderen. Kijkende in de Business Manager zien we dan ook een potentiële doelgroep van ongeveer 1 miljoen personen. Dit maakt Facebook dus een interessant advertentie kanaal om deze doelgroep te bereiken. Lees op MarketingFacts verder en ontdek waarom de ouderen Facebook en WhatsApp verkiezen boven Instagram en op welke manieren je de creaties moet inzetten om met je advertenties impact te maken binnen deze interessante doelgroep.
Lees hier heel het artikel.