fbpx

Blog: Hoe TikTok de social media wereld op zijn kop zet

Alex Vijfvinkel

Media Specialist

Al sinds jaren is META de grootste speler binnen het social media landschap. Zo heeft alleen WhatsApp al meer 12,5 miljoen gebruikers in Nederland. En toch verschijnen er steeds meer berichten dat social media zijn hoogste tijd heeft gehad. Dit alles door de komst van het ‘entertainment’ platform TikTok. Dit platform heeft al dansend voor een aardverschuiving gezorgd binnen het (social-) media landschap. Op kanalen zoals Facebook en Instagram heb je een netwerk opgebouwd van personen die je kent en in je tijdlijn zie je hiervan dan ook de content voorbij komen. Echter wordt er van uit gegaan dat wij ook allemaal dezelfde interesses hebben als onze connecties. Maar zeg eens eerlijk, ben jij daadwerkelijk geïnteresseerd in de hobby’s van je buurman? Dat dacht ik al. Tiktok focust zich niet op de content van deze connecties, maar op de content waar jij echt geïnteresseerd in bent en waarvan jij de video’s bekijkt en/of liked. Zo wordt je op de “voor jou-pagina” voorgesteld aan personen die dezelfde interesses delen. Geen wonder dat het scrollen door TikTok zo verslavend is. In onze blog op MarketingFacts vertellen we meer over wat TikTok allemaal veroorzaakt heeft en hoe de andere platformen hier op inspelen. Lees hier snel de hele blog verder.