WHOO! We hebben maar liefst 4 Grandprix Content Marketing prijzen in tha pocket!!!
Onze prijswinnende cases, met op inhoud beoordeeld, jurycommentaar:
Sanquin WBDD 2021
Goud Non-Profit
Nieuwe en bestaande bloed- en plasmadonors werven en her-activeren rond Wereld Bloeddonordag. Inhakend op de insight: ‘We praten weinig over ons donorschap. Donors zijn erg bescheiden, terwijl het onderwerp juist zo belangrijk is.’ Middels het activeren van bestaande donors, het gevoel van trots te vergoten en zo van zich te laten horen met #laatjehoren wilden we andere inspireren te komen geven. In 4 fasen hebben we bestaande donors meegenomen in de campagne. Startende met bewustwording over de bescheiden donors, opgevolgd door het versterken van het belang en trots middels authentieke en persoonlijke patiëntverhalen en het activeren van de donors om van zich te laten horen (#laatjehoren). De campagne creëerde een enorme buzz op social en versterkte de donor community – met als resultaat veel nieuwe donors.
Jury“Een gefaseerde campagne, die heel goed aansluit bij insights uit de doelgroep. Wat vooral sterk was, is dat er is gedacht vanuit de kracht van de community; met een beperkt budget is er slim ingezet op een aanpak die veel nieuwe ambassadeurs heeft bereikt.”
NL voor elkaar
Brons B2C
Tijdens de eerste lockdown hadden veel mensen hulp nodig en wilden veel mensen ook hulp geven, maar het was onduidelijk waar ze moesten zijn. NLvoorelkaar miste alleen naamsbekendheid. NLvoorelkaar wilde primair 10.000 vrijwilligers werven die anderen tijdens de crisis wilden helpen. Secundair was 500.000 website visits. Onze sporthelden zaten tijdens de eerste lockdown thuis en wilden Nederland helpen. We hebben de rollen omgedraaid door onze sporthelden Nederland te laten aanmoedigen en aan te zetten tot actie. 20 creatieve en media partijen zijn belangeloos bij elkaar gekomen om NLvoorelkaar te helpen met als resultaat: 28.000 matches, 98.000 uur vrijwilligerswerk, € 1.960.000 maatschappelijke waarde,1.3 mln website bezoeken en € 900.000 gratis mediawaarde.
Jury“Dit is een campagne waar je echt een goed gevoel aan overhoudt. Er is slim ingespeeld op de actualiteit met een simpel idee (dat heel erg effectief was). Wat ook positief werd beoordeeld, is dat zo veel partijen belangeloos hieraan hebben meegewerkt. Knap!”
Sanquin WBDD 2021
Bekroning Low Budget
Nieuwe en bestaande bloed- en plasmadonors werven en her-activeren rond Wereld Bloeddonordag. Inhakend op de insight: ‘We praten weinig over ons donorschap. Donors zijn erg bescheiden, terwijl het onderwerp juist zo belangrijk is.’ Middels het activeren van bestaande donors hebben we met een beperkt budget veel buzz rondom de campagne gecreëerd (#laatjehoren) en veel potentiële donors bereikt.
Jury“Fantastische case waarvan ons bloed sneller ging stromen. Raakte precies de juiste snaar; heel goed gevonden. De natuurlijke bescheidenheid van veel donoren werd omgezet naar trots, uitgedragen door ambassadeurs. Met een sterk resultaat.”
NL voor elkaar
Bekroning Inzet partnerships
Onze sporthelden zaten tijdens de eerste lockdown thuis en wilden Nederland helpen. We hebben de rollen omgedraaid door onze sporthelden Nederland te laten aanmoedigen om zo Nederland aan te zetten tot actie. Twintig creatieve en media partijen zijn belangeloos bij elkaar gekomen om NLvoorelkaar te helpen met als resultaat: 28.000 matches, 98.000 uur vrijwilligerswerk, € 1.960.000 maatschappelijke waarde, 1,3 mln websitebezoeken en € 900.000 gratis mediawaarde.
Jury“Deze campagne heeft net het juiste zetje gegeven aan een brede behoefte in de samenleving tijdens corona; om in actie te komen. Knappe organisatie; het is gelukt om twintig (!) partijen bij elkaar te krijgen voor deze campagne. Het betrekken van de vrijwilligers (inclusief de koning en koningin) was de kers op de taart.”
Fresh Bridge“Wij zijn onwijs trots op de campagnes en ons werk! Zo blij dat wij dagelijks de mooiste verhalen kunnen vertellen. Met dank natuurlijk aan ons team & onze partners. Cheeers op dat we dit nog lang mogen doen!”