De Bright Minds Challenge werd door DSM ontwikkeld om wetenschappers en ondernemers over de hele wereld te helpen met het opschalen van oplossingen op het gebied van zonne energie en energie opslag. Deze campagne activeerde hen via meerdere (social) kanalen en zette zo de awareness rondom klimaatverandering in combinatie met het belang van opschalen van […]

De Bright Minds Challenge werd door DSM ontwikkeld om wetenschappers en ondernemers over de hele wereld te helpen met het opschalen van oplossingen op het gebied van zonne energie en energie opslag. Deze campagne activeerde hen via meerdere (social) kanalen en zette zo de awareness rondom klimaatverandering in combinatie met het belang van opschalen van lokale initiatieven op de kaart. DSM en haar partners beschikken over de kennis en de middelen voor dit opschalen, de wetenschappers (vaak lokale ondernemers) kwamen met de initiatieven en oplossingen. De op maat gemaakte social content van de Bright Minds Challenge zorgde ervoor dat deze twee werelden verbonden werden.


Absolute highlight in deze campagne was natuurlijk de grand finale waarbij een veelbelovende duurzame oplossing voor het winnen van lithium (de bron voor batterijen in auto’s en mobiele telefoons) via zonne-energie de Bright Minds Challenge won. De finale werd op verschillende social media platformen live uitgezonden: alleen op dat moment al werden er 23 miljoen impressies bereikt en was #BrightMindsChallenge trending topic in Nederland en in Argentinië, waar de winnaar van deze mooie oplossing vandaan kwam. Daarnaast was het aantal mensen die engagement vertoonde op de content ontzettend hoog. In totaal werden meer dan 14,5 miljoen mensen bereikt via Facebook, Twitter en LinkedIn. Dit leverde in totaal bijna 43.000 website clicks op en meer dan 41.000 personen toonden betrokkenheid op de posts. Waarbij DSM zich als autoriteit op het onderwerp kon neerzetten, precies bij de juiste doelgroepen. De retweets en overige deel-acties van Kofi Annan, de UN en van Captains of Industry zijn hier mooie voorbeelden van. Het belangrijkste blijft het feit dat dankzij de campagne de transitie naar het gebruik van 100%-hernieuwbare energie weer een paar stappen dichterbij is, dat het belang hiervan bij een breder publiek bekend is en dat de mogelijke rol van (bedrijven als) DSM hierin duidelijk is geworden.

 

De Bright Minds Challenge werd door DSM ontwikkeld om wetenschappers en ondernemers over de hele wereld te helpen met het opschalen van oplossingen op het gebied van zonne energie en energie opslag. Deze campagne activeerde hen via meerdere (social) kanalen en zette zo de awareness rondom klimaatverandering in combinatie met het belang van opschalen van lokale initiatieven op de kaart. DSM en haar partners beschikken over de kennis en de middelen voor dit opschalen, de wetenschappers (vaak lokale ondernemers) kwamen met de initiatieven en oplossingen. De op maat gemaakte social content van de Bright Minds Challenge zorgde ervoor dat deze twee werelden verbonden werden.