Doel 

Met (inmiddels het 2de jaar van) Gelukstreffers wil Staatsloterij vanuit haar KNVB sponsorschap meer impact creëren binnen het amateurvoetbal. Het sponsorschap moet zichtbaarder worden en een emotionele waarde overbrengen met een positief effect op merkvoorkeur voor de Staatsloterij.

Actie

In augustus 2014 lanceerden we Staatsloterij Gelukstreffers gericht op de amateur voetballer in Nederland van 18+. Ieder voetbalteam, waarvan minimaal een teamlid zich heeft ingeschreven, verdient via het scoren van doelpunten loten waarin het team mee speelt in verschillende trekkingen. Uniek in het concept is dat dit gratis gebeurd en de drempel laag is. Alles is geconcentreerd op het door ons ontwikkelde platform Gelukstreffers.nl.

 

Voor Gelukstreffers ontwikkelden we het volledige online platform Gelukstreffers.nl. Voor het seizoen 2015-2016 is hier een volledige refresh aan gegeven waarbij meer focus op content en interactie is komen te liggen.

Naast de technische ontwikkeling, het design en het volledige beheer van het platform zijn we verantwoordelijk voor de online/social strategie, communicatie, activatie en integratie.

Hierbij verzorgen we ook de Gelukstreffers content voor Facebook, Twitter, social advertising, uitleg video, launch/pers video’s, Splashpages op Voetbal.nl, nieuwsbrieven van de KNVB, Splash screens op Gelukstreffers en alle mailings naar de verschillende gebruikersgroepen van het platform.

Resultaat

Met Gelukstreffers hebben we met de Staatsloterij een succesvolle activatie richting de breedtesport neergezet.

Gelukstreffers heeft significant positief effect op merkvoorkeur voor de Staatsloterij en geen enkel ander activatie programma binnen amateurvoetbal heeft zo’n hoge participatie.