Doel Landal zag dat er enorm veel leuke foto’s en andere geluksmomenten gedeeld worden door gasten via hun eigen social media kanalen. Deze geluksmomenten wilde Landal zichtbaar maken en gebruiken in hun eigen communicatie (zowel online als offline) om zo het Landal-gevoel meer naar voren te brengen. Het doel was dan ook om zoveel mogelijk […]

Doel
Landal zag dat er enorm veel leuke foto’s en andere geluksmomenten gedeeld worden door gasten via hun eigen social media kanalen. Deze geluksmomenten wilde Landal zichtbaar maken en gebruiken in hun eigen communicatie (zowel online als offline) om zo het Landal-gevoel meer naar voren te brengen. Het doel was dan ook om zoveel mogelijk User Generated Content van gasten te ontvangen en deze te verwerken in de communicatie van Landal.

Actie
Om al deze geluksmomenten en de verhalen die hierbij horen binnen te krijgen, moest er een systeem worden ontwikkeld waar deze foto’s binnen komen en getoond worden aan de gasten. Daarom ontwikkelde wij voor Landal #OntdekLandal. #OntdekLandal is een platform waar de foto’s van Landal-gasten binnen komen. Hierdoor krijgen potentiele gasten ook het Landal-gevoel en komen ze al helemaal in de vakantiestemming. Het is dus een platform door gasten, voor gasten. Het platform is mobile-first ontwikkeld, omdat het delen van foto’s voornamelijk via de smartphone gebeurt.

Hoe het werkt:

  1. Een gast deelt zijn foto met de #OntdekLandal toegevoegd aan het bericht
  2. De foto komt automatisch binnen bij Landal. Landal checkt nu of de foto goed genoeg is om te gebruiken en verstuurt dan een reactie naar de gast
  3. De gast vult zijn gegevens in via een responsive invulformulier
  4. De foto komt automatisch op het platform

Achter elke foto zit een verhaal. Doordat de klant zelf de mogelijkheid krijgt om het achterliggende verhaal toe te voegen bij de foto, gaat de foto echt leven en kunnen alle gasten van Landal meegenieten met deze bijzondere momenten die de klant beleeft heeft bij Landal.

Resultaten
De resultaten waren overweldigend. De Landal gasten willen graag hun verhaal en bijzondere momenten die ze hebben beleefd bij Landal delen. Hierdoor zijn er al meer dan 3.800 inzendingen met het platform gedeeld (and counting). Het resultaat hiervan dat in zowel de online als de offline communicaties van Landal deze “echte” foto’s van de gasten te zien zijn.