Doel
Na het aankondigen van het #OntdekLandal-platform midden in de winter was het belangrijk om het platform steeds een meer zomerse uitstraling te geven richting het voorjaar en de zomer van 2015. De ‘Herbeleef de Zomer’-campagne had dan ook meerdere doelstellingen. Allereerst moest het platform er zomers uit komen te zien, gevuld met (oude) zomerfoto’s van de gasten. Daarnaast was het doel om de Landal-doelgroep alvast toe te laten leven naar de zomer en in een zomerse stemming te laten komen. Natuurlijk met het oog op vakantieboekingen. Als laatste en belangrijkste doel wilde Landal zoveel mogelijk inzendingen voor het nog relatief nieuwe #OntdekLandal-platform.

Activiteiten
Om de Landal-fans en OntdekLandal-gebruikers alvast in de zomerse stemming te krijgen werd er aan de fans gevraagd om eens in hun oude zomervakantie-foto’s te duiken. De foto’s die genomen waren op Landal parken konden ingezonden worden via het al bestaande platform. Deze campagne werd aangekondigd middels een video dat we speciaal voor deze campagne opnamen. Daarnaast werd er nog visuele content ingezet om tijdens de lopende periode de campagne aan te jagen. De visuals en de filmpjes werden uitgezet via het Facebook- en Twitter-kanaal van Landal GreenParks Nederland. Daarnaast werd de Facebook- en Twitter-pagina van Landal ondergedompeld in zomerse sferen. Dit werd gedaan door o.a. nieuwe custom coverphotos, die een zomerse uitstraling hadden en ook gelijk de campagne (deels) uitlegde.

In de lopende periode werd elke week een weekwinnaar uitgekozen door Landal GreenParks zelf. Deze weekwinnaars wonnen een weekendverblijf op een park van Landal.

Uiteindelijk kwam er uit alle inzendingen een lijst met 10 favorieten die kans maakten op de hoofdprijs: een volledig zomervakantie-verblijf op een park van Landal. Om uiteindelijk de winnaar te kiezen, hebben we een Facebook-App gemaakt, waarin fans allemaal 1 keer op hun favoriete foto konden stemmen. Degene met de meeste stemmen werd uiteindelijk de winnaar van de hoofdprijs.

Resultaten
In de 3 lopende weken dat er inzendingen gedaan konden worden zijn er in totaal meer dan 1.200 inzendingen gedaan. Door de positieve reacties op de campagne kan geconcludeerd worden, dat de Landal-doelgroep al goed in de zomerstemming kwam.

In de laatste week van de campagne, waarin er gestemd kon worden, werd er in totaal meer dan 1.800 keer gestemd op een foto. Ook deelde de 10 mogelijke winnaars de actie meerdere malen onder hun fanbase waardoor Landal Greenparks free publicity en meer volgers kreeg.