Doel

De SNS jongerenrekening bij jongeren onder de aandacht brengen, met als uiteindelijke doel het openen van een SNS Jongerenrekening door de ouders.

Actie

We hebben gekozen voor een Facebook campagne door de scherpe targeting mogelijkheden. De jongerencampagne liep in augustus-september 2015, de periode dat de scholen weer beginnen. Uit ervaring en onderzoek van SNS is gebleken dat dit voor veel ouders/jongeren het moment is om een betaalrekening aan te vragen. Met name voor jongeren die van de basisschool naar de middelbare school gaan is er behoefte aan een betaalrekening omdat zij financieel zelfstandig worden. Door de goede targeting mogelijkheden qua leeftijd en geslacht werd de campagne op Facebook onder de aandacht gebracht.

Content: 1 visual gericht op meisjes, 1 visual gericht op jongens. 1 vine.

Doelgroep: jongens en meisjes van 13 tot en met 15 jaar oud.

Advertising budget: 2.250 euro

Resultaat

Van de totale Facebook doelgroep werd meer dan 90% bereikt. De ads hadden een hoge click-through-rate en lage cost per website click. Daarnaast groeide het aantal nieuwe jonge Facebook fans.