Doel
Oranje Peloton is het fietsinitiatief van de Staatsloterij. Doormiddel van onder andere de Oranje Peloton Tocht en de Wielercam app maakt Oranje Peloton fietsen in heel Nederland nóg leuker. Het doel bestond uit drie delen: (1) Awareness voor Oranje Peloton als fietsinitiatief van Staatsloterij creëren, (2) maximaal aantal deelnemers aan de eerste Oranje Peloton Tocht en (3) een maximaal aantal downloads van de Wielercam app.

Actie
In een periode van vier maanden hebben we een constante onderstroom van content gecreëerd met specifieke advertising gericht op de recreatieve toerfietser. Omdat het doel drieledig was, hebben we de content hier ook op afgestemd.

Om Oranje Peloton onder de aandacht te brengen zijn we begonnen met page post link ads die de doelgroep liet kennismaken met het fietsinitiatief. Niet alleen gezondheid en sportief bezig zijn staat centraal bij Oranje Peloton, maar ook het fijne van samen fietsen. Om deze reden hebben we naast kennismaking-posts ook regelmatig content gecreëerd die het mooie van samen fietsen onderstreepten.

Op 27 september 2015 vond de eerste Oranje Peloton Tocht plaats. Met start en finish op Paleis Soestdijk had deze tocht een koninklijk tintje. Om toerfietsen enthousiast te maken voor deze tocht hebben we page posts ingezet. Maar we hebben ook een aantal specifieke (dark) page post link ads met Oranje Peloton ambassadeurs Leontien van Moorsel en Michael Boogerd ingezet.

De Wielecam app hebben we op op twee manieren onder de aandacht gebracht: met een zachte en harde landing. De mobile app downloads met een harde landing stuurde meteen traffic door naar de desbetreffende app stores (App Store/ Google Play Store) waar de app gedownload kan worden. De ads met een zachte landing genereerde traffic naar de Oranje Peloton website met meer informatie over de Wielercam app.

Resultaat
Met een bijna 14% voordeligere Cost per Inschrijving, stonden er een een maximaal aantal deelnemers in Oranje Peloton wielershirt aan de start van de eerste Oranje Peloton Tocht. Het gevoel van samen fietsen, gezondheid, sportiviteit en gezelligheid kwam allemaal samen. Door een groot bereik te creëren, hebben we Oranje Peloton als fietsinitiatief van de Staatsloterij, goed in de kijker van de doelgroep gespeeld. Een berg aan fietsfoto’s gemaakt met de Wielercam app versterkte dit ‘fietsgevoel’ nog eens extra.