Unfinished Stock business

Stockfotografie is niet echt en heeft een slechte reputatie. Niet alleen in Nederland, maar over heel de wereld. Het lijkt niet uit te maken waar de marketeer, of de persoon verantwoordelijk voor het beeldmateriaal, werkt. Overal zie je hetzelfde fenomeen terugkomen met veelal dezelfde beelden door alle locaties.

We vechten merken die communicatie via beeld niet serieus nemen ‘snel en makkelijk’ willen zijn. Iedereen roept echt, uniek en authentiek te zijn. Maar te veel merken steken door onwetendheid, luiheid, gebrek aan mankracht of tijdsgebrek geen energie in het visueel maken van echte verhalen. En maken zo dus geen echte connectie. En dat terwijl “één beeld meer zegt dan 1000 woorden.”

Met stockfoto’s wordt ook veel de draak mee gestoken. En dit delen we maar al te graag. 🙂

Maybe you’ve seen it. Maybe you didn’t.
Iedereen is bekend met de klassieke stockfoto’s van de corporate wereld en in 2015 vond Twentieth Century Fox dit de perfecte mogelijkheid om deze stereotypes voor het blok te zetten die precies aansloten bij de storyline van hun nieuwe film Unfinished Business.

Vlak voor de première deden ze een schepje bovenop de campagne door zichzelf in de ‘Office Essentials’ op Getty Images te photoshoppen. De uitkomst is hilarisch, maar met een kristalheldere boodschap over de emotie van stockfotografie. Naderhand waren de ‘nieuwe’ stockfoto’s zelfs beschikbaar voor iedereen om te downloaden op Getty Images.

Jij kunt ook je steentje bijdragen
Naast dat we zelf de hele maand communiceren aan de hand van stockbeeld, sporen we iedereen ook aan om FreshBridge te taggen en de hashtag #Stocktober onder stockfoto’s te plaatsen die zij tegenkomen op sociale media. De leukste ‘inzendingen’ worden op onze pagina gedeeld en inzenders maken kans op twee tickets naar…Stockholm! Ook kunnen mensen stemmen op de meest verschrikkelijke stockfoto. De winnaar van de slechtste stockfoto ontvangt de Gouden Stock Award!




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *