Beheer je Facebook Privacy

Nu Facebook steeds verder doordringt in ons leven en in de USA al 12% van de totale tijd online op Facebook wordt doorgebracht, wordt de privacy van Facebook leden steeds belangrijker.

De discussie loopt al langer en Facebook maakt haar community steeds opener en daarmee de informatie van haar gebruikers. Deze is steeds toegankelijker voor anderen en bedrijven.

De verwachting is dat Facebook (en bedrijven die op Facebook zitten) steeds meer zullen gaan doen met de informatie die gebruikers delen op Facebook. Onderaan zie je hoe Facebook steeds ‘opener’ is geworden.

Het gebruik van de consumenten informatie kan van enorme waarde zijn voor consumenten, maar kan ook gebruikt worden op manieren waar consumenten niet blij mee zullen zijn. Dat het van waarde is voor Facebook en bedrijven is duidelijk. Hoe ermee om zal worden gegaan en hoe consumenten hierop zullen reageren zullen we merken. Consumenten kunnen het accepteren, er tegen in verweer gaan of naar een andere community verhuizen.

Wil je zelf je privacy goed beheren, kijk dan hier: ’10 Facebook Privacy settings you need to know’ van AllFacebook.

Matt Mckeon heeft een overzicht gemaakt van de verschillende informatie die steeds ‘opener’ wordt via Facebook.

Klik hier om de evolutie door de jaren heen te zien.