Doel
De WhatsEpke activatie was een primeur. Voor het eerst werd er voor Olympic Moves gebruik gemaakt van WhatsApp om de doelgroep te bereiken. Het doel was om via WhatsApp de doelgroep te bereiken en te testen in hoeverre WhatsApp een geschikt kanaal is voor toekomstige communicatie met de doelgroep.

 

Actie
Steeds meer vindt er een verschuiving plaats in het social media landschap. Waar de jongeren vroeger alleen maar gebruik maakte van Facebook, zie je nu dat het steeds meer versplintert naar Snapchat en WhatsApp. Deze move zie je vooral terug bij de jongeren tussen de 13 en 19 jaar. Daarom werd deze doelgroep via berichten op Facebook en Instagram aangezet om via WhatsApp een originele reactie te sturen. In totaal hadden de studenten één week de tijd om een originele reactie te sturen naar het telefoonnummer van 'Epke Zonderland' (ambassadeur van Olympic Moves). De leukste reactie won een gymles in zijn of haar klas van niemand minder dan Epke Zonderland himself.

 

Resultaat
De campagne was met meer dan 70 originele reacties een succes! In de toekomst zal vaker gebruik gemaakt gaan worden van WhatsApp als communicatiekanaal met de doelgroep van Olympic Moves.

Facebook content:

Wil je kans maken op een gymles van Epke Zonderland? Stuur hem dan vóór 13 januari een Whats-Epke en wie weet staat hij...

Geplaatst door Olympic Moves Nederland op maandag 4 januari 2016


Irene van het Roelof Van Echten College uit Hoogeveen heeft gewonnen! Gefeliciteerd, Epke komt naar jouw school voor een gymles. Binnenkort meer!

Geplaatst door Olympic Moves Nederland op vrijdag 15 januari 2016