Doel
SAIL 2015 was een evenement wat zo lang het duurde heel Nederland in zijn greep leek te houden. Natuurlijk een mooie kans voor bedrijven om zichzelf te laten zien en zich met dit populaire event te verbinden. En verbinden is wat KPN deed. Letterlijk. Door extra zendmasten te plaatsen, bleef iedereen, ook op het water, verbonden met elkaar. KPN zou dé ICT-partner van het evenement worden. Naast bepaalde ‘chill- en oplaad-spots’ langs de kade voeren ze ook rond met de enige social media boot op dit event.
Het doel van de social campagne was om alle leuke en opvallende dingen uit deze SAIL week in beeld te brengen en mensen te informeren over de aanwezigheid van KPN. Daarnaast moest de content soms informatief van aard zijn om zo de SAIL app onder de aandacht brengen. Deze app had een functie met livestream, mogelijk gemaakt door KPN. KPN brengt SAIL de huiskamers in.

Actie
Tijdens de grootste SAIL ter wereld in zijn KPN en SAIL een partnership met elkaar aangegaan. Hiermee was KPN ICT-partner en verzorgde KPN alle mogelijkheden tot communicatie.

Vooraf aan het evenement maakten we voor KPN een aantal filmpjes die op meerdere platforms getoond werden, zowel online als offline. Deze filmpjes hadden vooral als doel om informatie over het evenement en omtrent de aanwezigheid van KPN te tonen. De videos werden op de social kanalen van SAIL en van KPN verspreid (online) en daarnaast getoond op de schermen die aanwezig waren bij het evenement zelf, langs de kade en op de social boot (offline).

Influencers werden uitgenodigd op de KPN Social boot om een grotere doelgroep te bereiken met mooie plaatjes vanaf dit unieke schip.

Tijdens het evenement zelf zat er iedere dag een team klaar om in te haken en content te produceren. Deze content was enerzijds informatief, anderzijds was het bedoeld om een kijkje achter de schermen te geven en een sfeerimpressie te geven. De informatie die de content verspreidde ging deels over de App en deels over de social boot die KPN had bij SAIL. Ook plaatste we telkens een visual of Vine als er een nieuw event aan zat te komen, zoals bijvoorbeeld een optreden. Iedere ochtend plaatsten we een visual van de top 4 hoogtepunten van de dag ervoor. Deze bestond vaak uit een compilatie van mooie fotos van klanten, waardoor we op een logische manier User Generated Content in konden zetten. Deze content werd vooral verspreid via influencers, de officiële SAIL kanalen en de social kanalen van KPN.

Resultaten
De visuals en films die we gemaakt hadden werden ontzettend vaak opgepikt door media en door de officiële accounts van SAIL zelf. De films die offline werden ingezet zorgden voor een grote aanwas naar de stands en de boot van KPN op het event (>30.000 bezoeken). De app werd veel gedownload, goed gebruikt en de thuisblijvers kregen een goed beeld van het evenement. Bovenal werd duidelijk dat KPN tijdens SAIL ervoor zorgde dat iedereen met elkaar in verbinding kon staan. Zelfs de thuisblijvers!