Beschrijving

Met Landal GreenParks hebben we een aantal maanden geleden het inmiddels bekende platform #OntdekLandal opgericht. Op dit platform worden foto’s verzameld van Landal-gasten die deze hebben gepost op sociale media. Er wordt het hele jaar door 24/7 automatisch gezocht naar relevante Landal-hashtags op alle grote sociale netwerken. Deze User Generated Content wordt vervolgens gecureerd door Landal, geplaatst op het OntdekLandal-platform en daarna worden de beste beelden ingezet in overige marketinguitingen, zoals brochures en billboards.

Een keer in de zoveel tijd activeren we het platform proactief met een campagne, zodat Landal beelden ontvangt die direct inzetbaar zijn in het juiste seizoen met de juiste look-and-feel. In dit geval: Herfst.
Doel

Het primaire doel was dan ook om het #OntdekLandal-platform te laden met minstens 300 foto’s van gasten waar de herfst goed in naar voren kwam. Deze authentieke foto’s kunnen dan weer gebruikt worden in de communicatie van Landal, zowel online als offline.

De campagne duurde 5 weken, waarin ieder week een ander thema centraal stond. Door deze specifieke thema’s kan Landal direct haar USP’s tonen, op een leuke manier, wat ook één van de doelen van deze campagne was. Het is de bedoeling dat er te zien is wat er allemaal te doen is bij Landal tijdens de herfstmaanden, zonder “reclame-achtig” over te komen. Dankzij www.ontdeklandal.nl was dat geen probleem.

Het secundaire doel was om de interactie op posts te verhogen op de social kanalen van Landal GreenParks (Facebook, Twitter, Instagram).

Activiteiten

Voor de herfst-campagne bedachten we dus activiteiten waarbij elke week een onderwerp centraal stond, zoals ‘huisdieren’-, ‘zwembad’- of ‘Bollo’-pret. Om dit onderwerp aan te kondigen werden er filmpjes met dit thema in de hoofdrol opgenomen en elke maandag live gezet op de social kanalen. Om nog eens aan te geven wat het onderwerp is werd er halverwege de week (woensdag of donderdag) nog een visuele post geplaatst om inzendingen (en het win-element) te stimuleren en uit te leggen. Daarnaast werden iedere maandag de coverphotos aangepast over het specifieke onderwerp van die week.

Uiteraard was er elke week een winnaar met de leukste foto. Deze winnaar werd visueel uitgelicht door middel van een post op alle social kanalen van Landal GreenParks, waarbij de Landal-gast echt in het zonnetje werd gezet. Dit werd zeer positief ontvangen, niet allen door de winnaar, maar ook door de zeer betrokken Landal doelgroep.

De sociale netwerken die werden ingezet om de campagne te ondersteunen waren Facebook, Twitter en Instagram oftewel de kanalen die gekoppeld zijn aan het #OntdekLandal-platform.

Resultaat

In totaal zijn er in de vijf weken meer dan 620 inzendingen geweest, meer dan de helft dan verwacht. Daarnaast was zichtbaar dat op zowel Facebook, Twitter en Instagram de interactie (organisch) toenam met ongeveer 25%.

Ook heeft Landal op een passende, niet-saaie manier kunnen laten zien wat hun USP’s zijn (“Op deze parken mag je je hond meenemen!” “Op deze parken zijn onze mooiste zwembaden!”) en zag hun communicatie er natuurlijk heerlijk herfstig uit met unieke, authentieke beelden van de klant gedurende de herfstmaanden.

Heb jij al meegedaan? Deel deze week je mooiste #OntdekLandal moment tijdens één van de kinderactiviteiten bij Landal....

Posted by Landal GreenParks Nederland on donderdag 22 oktober 2015

De herfstvakantie is begonnen! Op en rond onze parken is er altijd van alles te doen en te beleven voor kinderen. Heb...

Posted by Landal GreenParks Nederland on maandag 19 oktober 2015