Doel
Lactacyd wil haar expertpositie binnen de doelgroep jonge meiden tussen de 15 en 25 jaar meer claimen. Doel is om de waardepropositie neer te zetten door het belang en het ‘waarom’ van intiemverzorging over te brengen, passend (impactvol maar smaakvol) bij de belevingswereld van de doelgroep. En om trial in de vorm van sample-aanvragen te stimuleren.

Actie
Om het ‘waarom’ van intiemverzorging beter uit te leggen aan de jonge doelgroep hebben we voor Lactacyd de Vagina Pagina opgezet en ingevuld. Daar staat het doorbreken van fabels over intiemverzorging en het vertellen van feiten centraal in de vorm van feitjes, tips, blogs en video’s.
Centraal in de campagne staat een video over fabels en feiten over intiemverzorging. We hebben gekozen om mensen uit de doelgroep op straat te interviewen over het ‘waarom’ van intiemverzorging en blijven zo helemaal in de belevingswereld van jonge meiden.
Traffic naar de Vagina Pagina genereren we door op Facebook en Youtube korte teaservideo’s en aansprekende posts te adverteren in de doelgroep.

Resultaat
De campagne heeft de doelstellingen van Lacatcyd ruim overtroffen met 50.000 paginabezoeken, ruim 8.000 sample-aanvragen en een all time high marktaandeel voor Lactacyd. Daarnaast heeft de campagne gezorgd voor veel positieve reacties en interesse uit andere landen en een vervolg in 2016.

https://www.youtube.com/watch?v=0eFh3TCQxbw