Doel
KPN heeft een Facebook-pagina met ruim 100.000 likes. Deze fans vinden de pagina van KPN leuk omdat ze affiniteit hebben met het merk. Het doel van de content op de pagina is om een dialoog aan te gaan met de KPN-fans of om bijvoorbeeld te informeren over de diensten van KPN. Door zoveel mogelijk op de wensen en behoeftes van de fans te zitten in de executie van de content, stijgen de interacties en het aantal volgers, en dus het positieve beeld wat men van het merk heeft.

Activiteiten
Naast het door-vertalen van de marketingstrategie naar een social media strategie voor het merk, zijn we verantwoordelijk voor het vaststellen van relevante content-thema’s. Vervolgens verzinnen we en creëren we content, in de vorm die het beste bij de boodschap van dat moment past. Deze content werd doorgezet via verschillende kanalen van KPN, zoals YouTube, Blogs, Facebook, Twitter en Vine.

De rebranding van de content op de social-pagina’s van KPN had als gevolg dat deze kanalen van een sales-focus naar een dialoog-focus verschoof, waardoor de doelgroep zich zelf weer herkende in de uitingen van KPN. Dat zag je terug in het aantal volgers en interacties op posts. Hierdoor was dit beter te behappen voor de doelgroep.

Herken je deze golden oldies nog? Welke heb jij nog gehad?

Posted by KPN on woensdag 1 april 2015

Kinderen krijgen steeds eerder een mobiel, maar je kan natuurlijk ook overdrijven... ;) Hoe jong is te jong volgens jou?

Posted by KPN on dinsdag 7 oktober 2014

Aan tafel! Avondeten met of zonder telefoon erbij, wat vind jij?

Posted by KPN on dinsdag 29 juli 2014