Doel
KPN is al jarenlang sponsor van het Mooiste Contact Fonds. Dit Fonds is opgezet door KPN om maatschappelijke initiatieven, partners en projecten te ondersteunen die hulp bieden aan kwetsbare groepen in de samenleving. Echter, weinig mensen wisten af van dit Fonds, laat staan de koppeling met KPN. Het doel was dan ook om hier verandering in te brengen, middels social content. Met andere woorden: zorg voor bekendheid van het Mooiste Contact Fonds, de koppeling met KPN en, indirect, dat meer mensen zich aansluiten bij het Fonds.

Activiteiten
Voor het Fonds hebben we een speciaal ingerichte Facebook-pagina aangemaakt. Hier werd alle content gecommuniceerd met betrekking tot de activiteiten van het Mooiste Contact Fonds ging. Centraal in deze campagne, die voor meer bekendheid van het MCF zou zorgen, stond het bestrijden van senioren-eenzaamheid door de activatie #saampie. Hierbij werd iedereen uit de doelgroep gemotiveerd om een selfie te maken met iemand die je niet zo vaak ziet. Zoals wellicht je oma!

Doormiddel van video lieten we zien hoe dit zou kunnen gaan. Een voorbeeld daarvan zie je hieronder. De achterliggende boodschap in iedere uiting was daarnaast dat het Mooiste Contact Fonds mensen verbind en er is voor de mensen die het nodig hebben. KPN doneerde €1,- voor elke #saampie die ingezonden werd. De saampies werden verzamelde op een online-platform.

Veel van de overige content was informatief. Enerzijds over het Fonds en wat Fonds allemaal doet of heeft gedaan, anderzijds om door te linken naar de website van het Mooiste Contact Fonds of KPN.

Resultaat
Het resultaat was dat er een enorme stijging voor het Mooiste Contact Fonds in naamsbekendheid te zien was. Dit bleek o.a. door het aantal volgers op de MCF Facebook pagina en de hoogte van de de ‘talking about’ statistiek. Daarnaast werd de koppeling gelegd met het merk KPN en hierdoor zorgde het voor een stijging voor het maatschappelijk-betrokken imago van KPN. Als laatste zorgde deze campagne voor een enorme stijging voor de sympathie voor (en deelname aan) het Fonds zelf.

De leukste momenten beleef je #saampie! Deel jouw foto van een bijzonder moment dat je samen met familie, vrienden of...

Posted by KPN Mooiste Contact Fonds on dinsdag 9 december 2014