<strong>Doel
</strong>Aan de start van het nieuwe schooljaar wilde Hi er zijn voor studenten. Deze doelgroep was immers een grote groep binnen de algemene Hi-doelgroep. Hiervoor werd de Hi Studenten Service campagne in het leven geroepen. Het doel van deze campagne: het leven van de studenten zo makkelijk mogelijk maken, door diensten aan te bieden die elke student of elk studentenhuis goed kon gebruiken. Een ander doel voor social was om zoveel mogelijk inschrijvingen te genereren voor deze diensten, via een speciaal ingerichte website.

<strong>Activiteiten
</strong>De campagne had drie gezichten die allen een andere ‘specialiteit’ hadden. Zo was er KeukenPrinses Tess, die elk studentenhuis een grondige schoonmaakbeurt kon geven. Billboard Bill kon je gebruiken om een oproep breed uit te zetten naar een grote doelgroep, via een billboard. Als laatste was er 4G Router Wouter, die ervoor zorgde dat je altijd en overal goed internet had op je telefoon.

Om kans te maken op een van de diensten van deze drie specialisten moesten de studenten zich inschrijven via een speciaal ingerichte website. Deze site was weer gekoppeld aan hi.nl. Door middel van social content werd de student vanaf de social kanalen van Hi (Facebook, Twitter, Tumblr en Vine) doorgelinkt naar deze site.

Voor dit doorlinken naar de hi-omgeving, werd er een onderscheid gemaakt tussen een ‘harde’ en ‘zachte’ landing. Voor de harde landing (direct naar de inschrijfpagina) werd er ‘Studenten Service-branded’-content gemaakt voor alle social kanalen van Hi. Zowel visuals als video’s. Deze content linkten altijd door naar de website, waardoor gelijk duidelijk was waar er ingeschreven kan worden.

Voor de zachte landing schreven we 12 blogs, die op de blog-pagina van Hi (algemeen) geplaatst werden. Deze blogs hadden altijd iets studentikoos als onderwerp. Ook deze artikelen werden aangejaagd door social content, die automatisch doorlinkte naar de blog-pagina met het desbetreffende blog. In het blog werd gemotiveerd om door te linken naar de inschrijfpagina.

<strong>Resultaten
</strong>Doordat er onderscheid werd gemaakt tussen verschillende manieren van landen, werd de content erg positief ontvangen. Het was de doelgroep immers duidelijk wat ze te zien zouden krijgen als ze op een linkpost klikte. In totaal had de content via de sociale kanalen een reach van ruim 1 miljoen mensen uit de doelgroep. Daarnaast zijn de blogs meer dan 66.000 keer gelezen. Via deze blogs kwam meer dan 80% op de inschrijfpagina terecht, maar dus ook direct op hi.nl, wat voor het telecommerk enorm waardevolle clicks zijn geweest.