Doel:

Een sympathieke actie voor alle 10.000 Pon Equipment fans met als doel Cat Club Members werven.

Actie:
Op 9 juli 2015 kreeg Pon Equipment op Facebook haar 10.000de fan erbij. Een mooi hoogtepunt om te vieren! Deze 10.000 fans wilde we op een sympathieke manier bedanken door iedereen een Cat-sleutelhanger te geven. Deze sleutelhanger konden de fans bestellen via een formulier (lead generation tool) op de website van Pon Equipment. Dit was een uitgelezen kans om de bestaande fans op de hoogte te stellen & lid te maken van de Cat Club. Als lid kan je gebruik maken van voordelen als een gratis abonnement op het ‘Krachtvoer Magazine’, korting op Cat-artikelen en voorrang bij deelname aan de Machinistenreis. De fans ontvingen een Cat-sleutelhanger als ze hun naam, adres en e-mailadres invulden. Waardevolle data voor Pon Equipment!

Deze actie werd natuurlijk aangejaagd op het platform waar Pon Equipment de 10.000 fans bereikte, namelijk op Facebook. Het bericht werd ondersteund door een video waarop de 10.000 fans gevierd werd, met in de copy de link naar het formulier. Deze actie heeft uitsluitend op Facebook en volledig organisch (zonder advertising) plaatsgevonden.

Resultaat:
De Cat-sleutelhanger actie had een bereik van 150% ten opzichte van de huidige fan base en leverde 500 nieuwe Cat Club members op. Daarnaast leverde het veel positieve reacties op van bestaande fans, die blij waren met hun Cat-sleutelhanger!

Facebook video:

Wij hebben 10.000 volgers! En daar zijn we super blij mee. Daarom geven we iedere volger een Cat sleutelhanger cadeau! Klik hier om één van de 10.000 sleutelhangers aan te vragen: bit.ly/CatSleutelhanger

Posted by Pon Equipment B.V. on Thursday, July 9, 2015